Confidentialitatea online exista sau datele tale sunt imprastiate „pretutindeni”? Sa aflam cum sa ne ocupam de confidentialitatea online.
Confidentialitatea in zilele noastre inseamna ceva complet diferit decat in urma cu un deceniu. Si singurele lucruri pe care trebuie sa dam vina pentru asta sunt internetul si noi insine.
In era internetului, suntem doar atat de „privati” pe cat ne permit instrumentele pe care le folosim, ceea ce nu este prea mult. In timp ce va bucurati ca utilizati o multime de instrumente gratuite, stiti ca de fapt platiti cu date.
Cazul confidentialitatii disparute
Datele sunt noua moneda acum si toti „le daruim” acceptand orbeste toti acesti termeni si conditii pentru o multime de servicii pe care le folosim zi de zi. Daca aprofundati politicile de confidentialitate ale acestor companii, veti observa imediat ca datele dvs. sunt vandute unor terte parti.
Desigur, niciuna dintre date nu este vanduta cu numele tau pe ea. Nu esti decat un numar pentru ei. Acest lucru este in scopuri de „anonimitate”, la un anumit nivel, dar, de asemenea, simplifica lucrurile, deoarece vand datele agentilor de marketing, astfel incat sa fii vizat cu anunturi relevante.
Cei mai mari vinovati sunt toate acele companii cu care interactionati toata ziua. Sigur, Google are o multime de aplicatii pe care le iubesti absolut, dar la sfarsitul zilei isi obtin majoritatea veniturilor din publicitate.
Facebook si Instagram sunt grozave cand te plictisesti, nu? Dar ele aduna o multime de informatii despre obiceiurile tale de navigare, ce iti place, ce nu-ti place, ce te opresti sa urmaresti, ce derulezi si asa mai departe.
Orice site pe care il vizitezi instaleaza un cookie in browser si fiecare click pe care il faci este inregistrat undeva.
Cum sunt utilizate datele (bine sau gresit)
Sa presupunem ca stii la ce te inscrii atunci cand folosesti una dintre aceste companii, permitandu-le sa stranga toate aceste date impreuna, astfel incat sa poti obtine o experienta mai buna. Aceste informatii sunt folosite pentru a iti oferi anunturi pe care le vei gasi interesante. Acest lucru este benefic pentru companii, dar este si benefic pentru tine la un anumit nivel, deoarece s-ar putea sa descoperi lucruri care te intereseaza mai degraba, decat produse aleatorii la care nu te-ai uita niciodata de doua ori.
Problema este ca escrocii pot folosi aceleasi date.
Escrocii vor afla cine sunteti, ce va place, pe ce este cel mai probabil sa faceti click si vor trimite un e-mail de phishing, de exemplu. Odata ce faceti click pe acesta, acestia obtin acces la si mai multe dintre datele tale. Iti pot fura identitatea, pot extrage bani din contul tau bancar si multe altele.
Dar cum obtin escrocii datele tale? Ei bine, unii brokeri de date le vand de bunavoie, cu buna stiinta. Desigur, acesta nu este cazul tuturor, dar au existat procese cu privire la aceasta problema speciala in SUA.
Lucrul cu date este o afacere profitabila, asa ca exista o multime de acesti brokeri de date. Unele dintre aceste companii sunt masive, cum ar fi Google, in timp ce altele sunt mult mai mici. Toti aduna informatii din diverse surse, le proceseaza, le curata si le analizeaza inainte de a le vinde in continuare.
Consecintele pierderii confidentialitatii noastre
Una dintre cele mai mari probleme este ca nu toate companiile folosesc aceleasi protocoale de securitate pentru a va securiza informatiile. In cazul unei incalcari a datelor, toate informatiile dvs. pot fi furate.
Incidentele de cybersec despre care auziti cel mai des afecteaza diverse servicii si stiti exact ca hackerii pot avea numele dvs., adresa de e-mail si o parola criptata, de exemplu.
Cand brokerii de date sunt piratati, lucrurile devin si mai complicate din cauza tuturor informatiilor pe care le au despre tine. Chiar daca totul poate fi anonim, fara ca acesta sa fie atasat numelui tau, exista dovezi ca poate fi folosit pentru a te reidentifica.
Atunci poti deveni victima furtului de identitate, poti fi inselat sau urmarit online.
Exista, de asemenea, problema unde si cum sunt utilizate datele dvs. Am citit despre numeroase cazuri in care informatiile colectate au fost folosite de companiile de asigurari pentru a creste ratele. Exista, de asemenea, ingrijorari ca companiile de asigurari de sanatate ar putea folosi informatiile de la brokerii de date pentru a creste taxele, a refuza acoperirea si asa mai departe.
Una dintre cele mai bune solutii pentru a va mentine confidentialitatea in aceasta situatie este sa cereti brokerilor de date sa va elimine informatiile de pe serverele lor. Dupa cum va puteti imagina, acest lucru poate dura o vesnicie daca o faceti singur si este aproape sigur ca veti rata cel putin cateva dintre ele.
Puteti utiliza Incogni, acestia pot face treaba in locul dvs., contactand toti brokerii de date si luand informatiile dvs. Ei folosesc GDPR, CCPA si alte legi privind confidentialitatea in numele dvs.
Recupereaza-ti confidentialitatea
Confidentialitatea online este ceva ce ne dorim cu totii. Desi putem controla ceea ce impartasim noi insine, exista putine lucruri care se pot face pentru a limita metadatele colectate despre dvs. Abonarea la Incogni este un pas in directia corecta pentru a revendica acele date si a va cere confidentialitatea inapoi.