Conectat la Wi-Fi, dar fără acces la Internet în Windows? OnLaptop te învaţă cum se rezolvă

Conectat la Wi-Fi, dar fără acces la Internet în Windows? OnLaptop te învaţă cum se rezolvă

Ce înseamnă când ești conectat fără internet?

Confirmați că nici alte dispozitive nu se pot conecta

Reporniți computerul

Reporniți modemul și routerul

Dezactivați orice conexiune VPN

Rulați instrumentul de depanare a rețelei Windows

Verificați setările adresei dvs. IP

Verificați starea ISP-ului dvs

Încercați instrumentele de linie de comandă pentru rețea

Dezactivați software-ul de securitate

Actualizați-vă driverele wireless

Resetați-vă rețeaua

 

Vedeți temuta pictogramă de conexiune la internet Windows 10 sau Windows 11 care proclamă că nu aveți acces la internet ? Vă vom arăta pașii de urmat atunci când nu aveți acces la internet, dar sunteți încă conectat la Wi-Fi în Windows.

 

Ce înseamnă când ești conectat fără internet?

 

Înainte de a continua, ar trebui să explicăm ce se întâmplă în rețeaua dvs. când sunteți conectat la Wi-Fi, dar nu aveți internet. Acest lucru necesită cunoștințe despre unele elemente de bază ale rețelelor de acasă.

 

Dispozitivele wireless cum ar fi un laptop, se conectează la router. Routerul este un dispozitiv care gestionează conexiunile de rețea pentru dispozitivele din casa ta. Routerul dvs. se conectează la un modem, un dispozitiv care face legătura între traficul din rețeaua dvs. de domiciliu și internetul world-wide.

 

Când vedeți mesaje de eroare precum Conectat, fără acces la internet sau Conectat, dar fără internet pe computer, înseamnă că computerul este conectat corect la router, dar nu poate ajunge la internet. În schimb, dacă vedeți mesaje Neconectat, fără internet sau Fără conexiune la internet, înseamnă că computerul dvs. nu este conectat deloc la un router.

 

Acest lucru vă oferă câteva indicii despre problemă, așa cum vă explicăm mai jos.

 

1.Confirmați că nici alte dispozitive nu se pot conecta

 

Înainte de a face orice depanare, este important să determinați dacă computerul dvs. este singurul dispozitiv fără conexiune la internet. Luați-vă telefonul (sau alt dispozitiv conectat la rețeaua dvs. Wi-Fi) și vedeți dacă este online - încercați să accesaţi un videoclip YouTube pentru a verifica.

 

Pe unele versiuni de Android, această problemă este indicată de o pictogramă X deasupra simbolului Wi-Fi din bara de stare (veți fi conectat la rețeaua mobilă pentru date). Utilizatorii iPhone și iPad pot accesa Setări > Wi-Fi și pot verifica dacă există un mesaj Fără conexiune la internet sub numele rețelei.

 

Conectat la Wi-Fi, dar fără acces la Internet în Windows? OnLaptop te învaţă cum se rezolvă

 

Dacă computerul cu Windows nu se va conecta, dar alte dispozitive se vor conecta, probabil că acest lucru se datorează unei setări greșite configurate pe computer. Dar dacă nu aveți internet pe nici un dispozitiv, problema constă în echipamentul dvs. de rețea și puteți sări peste câțiva dintre pașii de mai jos doar pentru computer, după cum s-a menționat.

 

Înainte de a continua, dacă problema afectează toate dispozitivele dvs., ar trebui să efectuați un test rapid. Deconectați cablul Ethernet care conectează modemul la router și utilizați-l pentru a vă conecta direct PC-ul la modem.

 

Dacă vă puteți conecta cu această configurare, problema constă în routerul dvs. Astfel, dacă treceți prin următoarea depanare și nu găsiți soluția pentru problema dvs., routerul dvs. este probabil defect.

 

2.Reporniți computerul

 

Acest pas nu este necesar dacă problema dvs. de conexiune afectează mai multe dispozitive.

 

Ca și în cazul multor probleme, repornirea computerului este primul pas de depanare pe care ar trebui să-l încercați. Dacă aveți noroc, puteți elimina orice eroare temporară repornind, ceea ce va rezolva problema conexiunii la rețea a computerului.

 

Majoritatea acestor sfaturi presupun că utilizați o conexiune Wi-Fi, deoarece întâmpină probleme mai des. Cu toate acestea, dacă vă conectați computerul la router cu un cablu Ethernet, ar trebui să încercați și un alt cablu pentru a confirma că al dvs. nu este defect.

 

3.Reporniți modemul și routerul

 

Conectat la Wi-Fi, dar fără acces la Internet în Windows? OnLaptop te învaţă cum se rezolvă

 

Deoarece majoritatea problemelor de rețea implică modemul și routerul, repornirea acestora este un pas înțelept. În timp ce unele routere oferă opțiunea de a reporni prin interfața lor web, nu trebuie să faceți acest lucru. Trageți ștecherul de la ambele dispozitive și lăsați-le deconectate câteva minute sau folosiți butonul fizic de pornire, dacă există.

 

Porniți din nou modemul mai întâi, lăsându-l să pornească complet înainte de a conecta din nou routerul. Așteptați câteva minute pentru a vă asigura că ambele funcționează. În timp ce faceți acest lucru, confirmați că routerul și modemul funcționează corect. Dacă nu vedeți nicio lumină pe unul dintre dispozitive sau dacă luminile apar roșii sau clipesc într-un model neregulat, este posibil să aveți o problemă a hardware-ului de rețea.

 

Dacă computerul dvs. spune „fără internet” chiar și după aceasta, continuați – problema dvs. este mai complexă decât o repornire de bază.

 

Rețineți că pur și simplu reporniți, nu resetați echipamentul. Resetarea înseamnă readucerea dispozitivului la setările implicite din fabrică; inca nu trebuie sa faci asta!

 

4.Dezactivați orice conexiune VPN

 

Conectat la Wi-Fi, dar fără acces la Internet în Windows? OnLaptop te învaţă cum se rezolvă

 

Utilizarea unui VPN are beneficii, dar adaugă și un strat la configurarea conexiunii la internet. Ca rezultat, ceea ce credeți că este o problemă cu conexiunea la rețeaua dvs. de domiciliu ar putea fi o problemă cu VPN-ul dvs. Uneori, un VPN va expira dacă sunteți conectat prea mult timp în timp ce computerul este inactiv sau ați putea folosi un server supraîncărcat care nu vă poate gestiona conexiunea.

 

Dacă rulați un VPN, fie printr-o aplicație, o conexiune manuală în Windows sau pe router, dezactivați-l și încercați să vă conectați din nou. Dacă asta nu rezolvă problema, mențineți VPN-ul oprit pentru restul depanării pentru a reduce numărul de variabile.

 

5.Rulați instrumentul de depanare a rețelei Windows

 

Acest pas nu este necesar dacă problema dvs. de conexiune afectează mai multe dispozitive.

 

Dacă întâmpinați doar o problemă cu computerul Windows, probabil că ceva nu este în regulă cu setările de rețea ale computerului. Deși instrumentul de depanare Windows încorporat de obicei nu rezolvă problemele, merită să încercați înainte de a trece la pași mai avansați.

 

Pentru a accesa instrumentul de depanare a rețelei pe Windows 10, accesați Setări > Rețea și Internet > Stare. Selectați Depanator de rețea și urmați pașii pentru a vedea dacă Windows poate remedia problema.

 

Pe Windows 11, veți găsi acest instrument la Setări > Sistem > Depanare > Alte instrumente de depanare > Rețea și Internet.

 

Conectat la Wi-Fi, dar fără acces la Internet în Windows? OnLaptop te învaţă cum se rezolvă

 

6.Verificați setările pentru adresa IP

 

Acest pas nu este necesar dacă problema dvs. de conexiune afectează mai multe dispozitive.

 

În continuare, ar trebui să parcurgeți unul dintre pașii cheie pentru diagnosticarea problemelor de rețea : confirmarea faptului că computerul dvs. are o adresă IP validă. În majoritatea rețelelor de acasă, în circumstanțe normale, routerul distribuie o adresă dispozitivelor atunci când acestea se conectează. Dacă setările IP ale computerului dvs. nu sunt corecte, poate cauza această problemă „fără acces la internet” sau un conflict IP.

 

Examinați setările IP pe Windows 10

 

Când utilizați Windows 10, reveniți la Setări > Rețea și Internet > Stare. Faceți click pe intrarea Schimbați opțiunile adaptorului și apoi faceți dublu click pe conexiunea pe care o utilizați.

 

Conectat la Wi-Fi, dar fără acces la Internet în Windows? OnLaptop te învaţă cum se rezolvă

 

După ce aveți o fereastră deschisă cu informații despre conexiunea dvs., faceți click pe butonul Proprietăți. Găsiți Internet Protocol Version 4 în listă și faceți dublu click pe aceasta.

 

Acolo, asigurați-vă că ați selectat ambele Obține automat o adresă IP și Obține automat adresa serverului DNS. Setarea manuală a unei adrese IP este pentru utilizare avansată; sunt șanse ca dacă ai ceva introdus aici, este invalid.

 

Conectat la Wi-Fi, dar fără acces la Internet în Windows? OnLaptop te învaţă cum se rezolvă

 

Faceți click pe OK după ce le setați pe ambele pentru a utiliza valori automate, apoi încercați să vă conectați din nou.

 

Verificați opțiunile IP pe Windows 11

 

Dacă utilizați Windows 11, deschideți Setări și accesați Rețea și internet. Faceți click pe Setări de rețea avansate în partea de jos a listei, apoi selectați conexiunea de rețea pe care o utilizați. În lista extinsă, alegeți Vizualizați proprietăți suplimentare în partea de jos.

 

Conectat la Wi-Fi, dar fără acces la Internet în Windows? OnLaptop te învaţă cum se rezolvă

 

În meniul rezultat, asigurați-vă că atribuirea IP și alocarea serverului DNS sunt setate la Automatic (DHCP). Dacă nu, faceți click pe butonul Editați de lângă acestea și schimbați-le pe ambele în Automat. După ce confirmați acest lucru, încercați să vă conectați din nou.

 

7.Verificați starea ISP-ului dvs

 

Dacă tot nu puteți obține niciun dispozitiv online, merită să verificați dacă furnizorul dvs. de servicii de internet (ISP) are o problemă. Deși acest lucru este rar, ar putea explica de ce nu aveți acces la internet pe dispozitive.

 

Utilizați conexiunea de date a telefonului pentru a vedea dacă Digi, Orange sau orice companie care oferă servicii pentru casa dvs. a raportat întreruperi. DownDetector este un site grozav pentru acest lucru, deoarece include o hartă de întrerupere pentru a arăta unde au loc rapoartele. O căutare rapidă pe Google poate dezvălui dacă și alții au o problemă.

 

Conectat la Wi-Fi, dar fără acces la Internet în Windows? OnLaptop te învaţă cum se rezolvă

 

8.Încercați instrumentele de comandă pentru rețea

 

Acest pas nu este necesar dacă problema dvs. de conexiune afectează mai multe dispozitive.

 

Windows oferă mai multe comenzi de rețea în linia de comandă (CMD). Ar trebui să rulați câteva dintre ele dacă încă nu aveți acces la internet în Windows. Tastați cmd în meniul Start, apoi faceți click dreapta pe el și alegeți Executare ca administrator pentru a deschide o fereastră de comandă ridicată.

 

Pentru a reseta unele dintre fișierele pe care Windows le păstrează pentru a accesa internetul, utilizați aceste două comenzi:

 

netsh winsock reset

netsh int ip reset

 

Dacă acest lucru nu funcționează, încercați să eliberați adresa IP a computerului și să obțineți una nouă de la router cu aceste două comenzi, una câte una:

 

ipconfig /release

ipconfig /renew

În cele din urmă, reîmprospătați setările DNS ale computerului cu această comandă:

 

ipconfig /flushdns

Nu strica să reporniți computerul din nou în acest moment. Dacă rămâneți blocat offline, mai sunt câțiva pași de încercat.

 

9.Dezactivați software-ul de Securitate

 

Acest pas nu este necesar dacă problema dvs. de conexiune afectează mai multe dispozitive.

 

Un alt scenariu neobișnuit, dar plauzibil, este că aveți software de securitate (antivirus) pe computer care împiedică accesul la internet. Avast și alte suite antivirus au avut probleme în care actualizările cu erori blochează unele site-uri web sau chiar întregul internet fără un motiv întemeiat.

 

Dezactivează orice aplicații antivirus pe care le-ai instalat și vezi dacă îți revine conexiunea. Dacă se întâmplă, poate fi necesar să modificați setările din aplicația antivirus sau să luați în considerare utilizarea unei soluții alternative.

 

În timp ce vorbim despre securitate, merită să rulați o scanare a programelor malware cu o aplicație precum Malwarebytes. Deși este puțin probabil, un program rău intenționat ar fi putut să vă distrugă conexiunea la internet.

 

10.Actualizați-vă driverele wireless

 

Conectat la Wi-Fi, dar fără acces la Internet în Windows? OnLaptop te învaţă cum se rezolvă

 

Acest pas nu este necesar dacă problema dvs. de conexiune afectează mai multe dispozitive.

 

În mod normal, nu trebuie să actualizați majoritatea driverelor computerului, deoarece acest lucru poate cauza mai multe probleme decât merită. Dar dacă problema conexiunii la rețea persistă, ar trebui să verificați dacă există actualizări de driver pentru cipul wireless al computerului.

 

Dacă aveți o aplicație de actualizare a producătorului (cum ar fi HP Support Assistant sau Lenovo System Update) instalată pe computer, deschideți-o și verificați dacă există actualizări ale driverelor wireless.

 

11.Resetați rețeaua

 

Dacă ați parcurs toți acești pași și încă aveți problema „fără acces la internet, dar conectat”, nu puteți face mare lucru decât să vă resetați setările de rețea.

 

Dacă PC-ul tău Windows este singurul dispozitiv cu care nu te poți conecta, îi poți reseta configurația rețelei pe Windows 10 vizitând Setări > Rețea și Internet > Stare. Faceți click pe textul Resetare rețea din partea de jos a ecranului, apoi pe Resetare acum. Pe Windows 11, accesați Setări > Rețea și internet, apoi faceți click pe Setări avansate de rețea și alegeți Resetare rețea.

 

Urmând instrucțiunile din aceste meniuri, toate adaptoarele de rețea vor fi eliminate complet și toate setările de rețea vor reveni la valorile implicite. Va trebui să configurați totul din nou, inclusiv software-ul VPN, dar ar putea fi soluția de care aveți nevoie.

 

Conectat la Wi-Fi, dar fără acces la Internet în Windows? OnLaptop te învaţă cum se rezolvă

 

Când nu vă puteți conecta cu niciun dispozitiv din casă, cel mai bun pariu este să vă resetați routerul (și modemul, dacă este necesar). Căutați un mic orificiu pe partea din spate sau inferioară a routerului și apăsaţi înăuntru (folosind o agrafă sau un obiect similar) timp de câteva secunde pentru a-l reseta la setările implicite din fabrică. Dacă nu există un buton de resetare fizică, va trebui să vă conectați la router și să executați o resetare din fabrică de acolo.

 

Cu totul resetat, puteți parcurge configurarea inițială și puteți utiliza setările implicite din fabrică pentru a vedea dacă vă puteți conecta din nou. Dacă încă nu aveți conexiune la internet după aceasta, probabil că aveți echipament defect și aveți nevoie de o înlocuire. Dacă ceea ce dețineți este încă în garanție, contactați producătorul.

 

Sperăm că nu trebuie să resetați nimic din fabrică pentru a vă remedia problema de conexiune. Unul dintre pașii anteriori ar trebui să aibă grijă de asta, dar nu există o formulă perfectă pentru problemele de rețea. Dacă urmați toți pașii, ați confirmat că dispozitivele dvs. sunt configurate corect și că nu aveți nimic care să blocheze conexiunea.

 

*sursa foto makeuseof, freepik