Google prezinta Topics API

Google prezinta Topics API

Google prezinta Topics API, o noua solutie de tip Privacy Sandbox pentru publicitatea bazata pe interesele utilizatorilor.

 

Initiativa Privacy Sandbox a fost demarata de Google cu scopul de a imbunatati confidentialitatea utilizatorilor, iar in acelasi timp sa le ofere editorilor, creatorilor de continut si altor dezvoltatori instrumentele de care au nevoie pentru a construi afaceri de succes.

Publicitatea este un factor cheie pentru multe afaceri, fiind un aspect important pentru sustinerea accesului gratuit la continutul online. Topics API are la baza experienta dezvoltarii tehnologiilor Federated Learning of Cohorts (FLoC) si feedback-ul comunitatii, si vine sa inlocuiasca propunerile de tip FLoC anterioare ale Google.

Folosind tehnologia Topics, browserul stabileste o serie de subiecte, precum „Fitness” sau „Calatorii”, care reflecta interesele utilizatorului dintr-o saptamana, conform istoricului de navigare. Informatiile din Topics sunt pastrate doar 3 saptamani, iar subiectele mai vechi sunt sterse. Intregul proces se deruleaza pe dispozitivul utilizatorului, fara a fi implicate servere externe, inclusiv serverele Google.

 

 

Cum functioneaza: atunci cand utilizatorul intra pe unul dintre site-urile care a aderat la aceasta solutie, Topics alege trei subiecte de interes - cate unul din ultimele trei saptamani - si le impartaseste paginii accesate si partenerilor ei de publicitate. Topics permite astfel browserelor sa ofere utilizatorului transparenta semnificativa si control asupra acestor date.

 

Google prezinta Topics API

 

In plus, Chrome va oferi interfata de control pentru Topics, unde utilizatorii vor vedea care sunt subiectele de interes impartasite site-urilor, le pot sterge pe oricare dintre ele sau pot dezactiva aceasta functionalitate. Subiectele selectate sunt analizate pentru a nu include categorii potential sensibile, precum gen sau rasa.

Deoarece Topics are la baza browserul, ofera utilizatorului un mod usor de inteles de a vedea si a controla datele pe care le impartaseste, comparativ cu mecanisme de tracking precum cookie-uri de la terti. Prin impartasirea catre website-uri a subiectelor de interes ale utilizatorului, afacerilor online au la dispozitie o optiune care nu presupune tehnici de tracking ascuns, precum „amprentarea” browserului, pentru a oferi reclame relevante.

 

Exista doua parti principale ale Topics. In primul rand, API-ul eticheteaza fiecare site web cu un subiect de nivel inalt recunoscut. De exemplu, browserul ar potrivi un site de sport cu subiectul „Sport”. Apoi, browserul colecteaza cateva dintre cele mai frecvente subiecte asociate site-urilor web pe care le-ati vizitat. Aceste subiecte sunt apoi partajate (un subiect nou pe saptamana) site-urilor pe care le vizitati pentru a ajuta agentii de publicitate sa va afiseze reclame mai relevante, fara a fi nevoie sa cunoasca site-urile pe care le-ati vizitat.

 

Browserul va folosi un set limitat de subiecte selectate dintr-o lista creata de oameni, vizibila public. Lista propusa contine aproximativ 350 de subiecte pentru a reduce riscul de amprentare. In plus, Chrome isi propune sa mentina o lista de subiecte care nu include categorii sensibile (de exemplu, rasa, orientare sexuala, religie etc.).

 

Veti putea sa vedeti subiectele si sa le eliminati pe cele care nu va plac sau sa le dezactivati complet in Setarile Chrome.