Ştiai că – Diferențele dintre sincronizare date și back-up-ul datelor tale

Ştiai că - Diferențele dintre sincronizarea și back-up-ul datelor tale

Sincronizare și back-up al fișierelor dvs. pot suna ca același lucru, dar ele servesc unor scopuri foarte diferite.

 

Ce înseamnă de fapt sincronizarea datelor dvs

 

Când sincronizezi fișierele, în esență le menții actualizate pe toate dispozitivele tale. Când creați un document pe desktop, acesta se sincronizează cu OneDrive și este disponibil pe laptop, tabletă sau smartphone.

 

Dacă editați un document în Google Docs pe computerul dvs., sincronizarea asigură că schimbarea se reflectă instantaneu și pe laptopul dvs. Puteți chiar să sincronizați datele browserului dvs., cum ar fi file deschise, marcaje, parole salvate și multe altele.

 

Ştiai că - Diferențele dintre sincronizarea și back-up-ul datelor tale

 

În cea mai mare parte, servicii precum OneDrive, Google Drive și Dropbox facilitează acest lucru prin stocarea fișierelor în cloud. Aceste fișiere apar apoi pe toate dispozitivele conectate în timp real sau la scurt timp după stabilirea conexiunii la internet.

 

Sincronizarea este incredibil de utilă pentru persoanele care au nevoie de acces constant la fișierele lor, indiferent de dispozitivul pe care îl folosesc.

 

Windows, în special, integrează OneDrive profund în sistem, încurajându-vă să stocați documente, imagini și articole desktop în cloud. Acest lucru creează o experiență fără întreruperi. Dacă vă conectați la un alt computer Windows, atunci fișierele dvs. sunt deja acolo atâta timp cât vă conectați la același cont Microsoft. În plus, există o mulțime de alte servicii grozave de stocare în cloud disponibile cu care vă puteți sincroniza fișierele.

 

Dar sincronizarea are un defect major de securitate. În cele din urmă, totul este despre oglindire. Dacă ștergeți accidental un fișier de pe un dispozitiv, de obicei este șters și de peste tot. Și, dacă un fișier este corupt sau infectat cu malware, daunele sunt reflectate în toate versiunile sincronizate.

 

Deci, deși sincronizarea vă oferă confort, nu garantează cu adevărat siguranța.

 

Cum funcționează backup-urile și de ce sunt diferite

 

O copie de rezervă este o copie separată, adesea offline, a datelor dvs. care este păstrată în starea în care le-ați salvat. Deci, indiferent cât de mult editați alte versiuni ale fișierului, copia de rezervă nu se va modifica decât dacă decideți să-i faceți modificări.

 

Spre deosebire de sincronizare, backup-urile nu se actualizează automat cu fiecare modificare. Acesta este un lucru bun, deoarece dacă ceva nu merge bine cu fișierul original, copia de rezervă rămâne neatinsă.

Cel mai bun mod de a te gândi la copii de rezervă este să le tratezi ca pe o asigurare pentru datele tale. Vă protejează de ștergere, corupție, ransomware, actualizări eșuate sau chiar defecțiuni hardware. Când ceva nu merge bine, puteți oricând să reveniți la o copie anterioară a datelor sau chiar să vă restaurați întregul sistem.

 

Există și diferite tipuri de copii de rezervă. Backup-urile la nivel de fișier salvează fișiere și foldere individuale, în timp ce copiile de siguranță ale imaginilor de sistem captează întreaga unitate, inclusiv setările Windows, aplicațiile și fișierele.

Apoi, există backup-uri incrementale, care salvează doar modificările făcute de la ultima copie de rezervă. Aceasta este o modalitate bună de a economisi spațiu și timp dacă nu aveți nevoie de date susținute în mod constant.

 

De ce nu ar trebui să te bazezi doar pe sincronizare

 

Sincronizarea vă poate oferi un fals sentiment de securitate. Sigur, pare că datele sunt în siguranță, deoarece sunt „în cloud”. Dar dacă nu creați și copii de siguranță, sunteți la doar un accident distanță de a pierde toate acele date importante.

 

Și aici sincronizarea este cu adevărat fragilă. Nu te poate salva de tine însuți. Să presupunem că suprascrieți accidental ceva important într-o foaie de calcul salvată în Foi de calcul Google. Deoarece este sincronizată, acea versiune coruptă este actualizată pe fiecare dispozitiv, instantaneu.

 

Din fericire, Google are istoricul versiunilor. Cu toate acestea, acest lucru nu garantează întotdeauna că veți observa problema imediat sau că versiunea la care trebuie să reveniți va fi disponibilă.

Apoi mai este problema când nu poți face nimic. Să presupunem că fișierul tău este corupt sau este prins de programe malware sau ransomware. Sincronizarea poate răspândi fișierele infectate sau criptate pe toate dispozitivele și stocarea în cloud, făcând recuperarea și mai dificilă.

 

Și în timp ce unele servicii cloud oferă ferestre limitate de recuperare, acestea nu ar trebui să fie prima sau singura ta linie de apărare.

 

De asemenea, sincronizarea nu protejează elementele non-fișier, cum ar fi aplicațiile instalate sau setările de sistem. Dacă hard diskul se defectează în PC-ul sau Mac cu Windows, sincronizarea nu vă va ajuta să reveniți la cum a fost. Pentru asta, aveți nevoie de o copie de rezervă adecvată.

 

De ce o combinație a ambelor este cea mai bună

 

Pentru a vă proteja cu adevărat datele, ar trebui să combinați instrumentele de sincronizare cu instrumentele de backup adecvate. Îmi place să cred că sincronizarea este instrumentul care mă menține eficient și flexibil. Backup-urile, prin urmare, sunt plasa de siguranță care împiedică totul să se destrame.

 

Prefer să folosesc un program precum OnlyOffice, care îmi permite să-mi sincronizez documentele, astfel încât să mă pot mișca cu ușurință pe diferitele dispozitive. Folosesc OnlyOffice în loc de Google Docs (care are un istoric al versiunilor mai robust) pentru că prefer să scriu într-un document desktop. Cu toate acestea, puteți utiliza și orice suită de documente, cum ar fi Google sau Microsoft.

 

Apoi, puteți configura un sistem de rezervă folosind o aplicație încorporată, cum ar fi Time Machine pe Mac sau Windows Backup pe computere bazate pe Microsoft. Acest lucru vă permite să păstrați o copie de rezervă a lucrărilor și setărilor importante, oferindu-vă și o modalitate de a vă sincroniza fișierele. În plus, configurarea unei copii de rezervă nu este dificilă. Puteți configura cu ușurință o copie de rezervă rapidă pentru cele mai importante date în mai puțin de 10 minute.

 

Desigur, dacă lucrați de pe un dispozitiv mobil, cum ar fi un dispozitiv iPhone sau Android, există și alte opțiuni pentru a face backup și sincroniza fișiere. Apple oferă o modalitate excelentă de sincronizare a datelor cu iCloud, iar apoi puteți face backup pentru iPhone pe un computer Mac sau Windows folosind iTunes.

 

Dispozitivele Android, pe de altă parte, pot fi sincronizate folosind contul dvs. Google. De asemenea, puteți face copii de rezervă ale setărilor dispozitivului dvs. prin Google sau software-ul producătorului – Samsung oferă o modalitate ușoară de a crea copii de rezervă pentru folderul securizat de pe dispozitivul dvs. Galaxy.

 

 

Cea mai benefică abordare este utilizarea unei combinații de sincronizare și backup. Sincronizarea vă permite să vă mențineți fișierele la zi, în timp ce faceți backup, vă asigură că o singură greșeală nu vă costă totul.

sursa foto-makeuseof